FAQ
Har du et spørsmål? Her er noen av de tingene vi får flest spørsmål om. Finner du ikke svaret på det du leter etter? Send oss en e-post til northamerica@elevenaustralia.com, så kommer vi tilbake til deg.
VÅRE INGREDIENSER
Er sortimentet ditt veganvennlig?
Vi er glade for å kunne fortelle deg at vi har en rekke stylingprodukter, sjampoer, balsam og behandlinger som passer for våre veganske kunder, men hele sortimentet vårt er ikke vegansk. Du finner vår liste over veganvennlige produkter her.
De eneste animalske produktene vi har i sortimentet vårt, er silkeaminosyrer av høy kvalitet fra silkeormer, lanolin fra saueull og bivoks. Dyrene blir ikke skadet i prosessen, noe som er en av grunnene til at vi er et akkreditert PETA-akkreditert cruelty-free-selskap.
Er sortimentet ditt glutenfritt?
Bortsett fra produktene som inneholder hydrolysert hveteprotein for å gi økt volum og pleie fint hår, er alle andre produkter i sortimentet vårt glutenfrie. Du finner en fullstendig liste over glutenfrie produkter på nettstedet vårt her.
Er produktene dine fri for parabener?
Ja! Alle produktene fra ELEVEN Australia er uten parabener.
Finnes det rene produkter i sortimentet?
Du har sikkert hørt begrepet «clean beauty», særlig i løpet av de siste par årene. I motsetning til ingredienser er det et begrep som ikke er regulert, og selv om alles definisjon av hva ren skjønnhet er vil variere, er vår egentlig ganske enkel.
Når det gjelder hva som kommer i flaskene våre, følger vi globale forskrifter, noe som betyr at hvis en ingrediens anses som forbudt eller farlig av myndighetene, sørger vi for at produktene våre ikke inneholder den. Noen ingredienser har et dårlig rykte, men husk at selv om de er i samsvar med globale regler, tjener de et formål, og det er å sikre at produktene våre er trygge og fungerer.
Hvis det er en ingrediens du ikke er sikker på, kan du ta kontakt med oss, så deler vi gjerne informasjon med deg.
Inneholder produktene dine silikoner?
Godt spørsmål. Noen av produktene våre inneholder silikoner, som er utvunnet fra sand. Silikoner er veganske og glutenfrie. De er lette og ikke-fete og hjelper til med å myke opp, løse opp, beskytte mot varme, redusere frizz, gi glans og mye mer! De er effektive i svært lave konsentrasjoner og fjernes enkelt ved sjamponering av håret.
Inneholder produktene dine palmeolje?
Palmeolje i seg selv er ikke en ingrediens vi bruker i produktene våre, men en håndfull andre ingredienser vi bruker, inneholder palmeolje. For disse ingrediensene innhenter vi et RSPO-sertifikat (Roundtable on Sustainable Palm Oil) fra leverandøren for å sikre at den er produsert uten miljøskader. Dette sertifiserer at palmeoljen som brukes, alltid kommer fra bærekraftige palmefarmer.
Bruker du syntetiske proteiner?
Ingen av produktene i sortimentet vårt bruker syntetiske proteiner. Vi bruker naturlige proteiner fra soya og planter.
Inneholder produktene dine alkohol som en ingrediens?
Ja, det gjør de. Alkoholer i hårpleie finnes i mange former og har ulike funksjoner, fra å fukte og glatte ut håret til å stabilisere og konservere hårpleieprodukter. I likhet med vann fungerer det også som et løsemiddel som transporterer andre ingredienser inn i håret.
Hva er hårbørstene dine laget av?
Da vi utviklet børstene våre, ville vi ha noe som pleier håret, samtidig som det gir god kontroll under stylingen. Vi bruker en kombinasjon av Cruelty Free villsvinbust for pleie og nylonbust for kontroll.
Kommer ingrediensene dine fra Australia?
Der det er mulig, bruker vi gjerne ingredienser fra Australia, for eksempel quandong, ørkenkalk og wattlefrø i Miracle Hair Treatment eller australsk macadamianøttolje i Keep My Colour Treatment Blonde.
Dessverre produserer ikke Australia alle ingrediensene vi trenger, og derfor kjøper vi også ingredienser fra andre land.
Hva er PH-verdien i sjampo, balsam og behandlinger?
Alle produktene er pH-balansert for hår, hodebunn og hud. Våre sjampoer ligger mellom 5,5-6,5, noe som bidrar til å åpne skjellaget, mens våre balsam og kurer ligger mellom 3,0-4,5, noe som bidrar til å lukke skjellaget og forsegle håret.
Bruker ELEVEN Australia syntetiske duftstoffer?
Vi bruker en blanding av syntetiske og naturlige dufter i produktene våre. Vi har erfart at naturlige dufter noen ganger kan forårsake flere reaksjoner enn syntetiske dufter, ettersom syntetiske dufter vanligvis inneholder færre allergener, men med alle produktene våre anbefaler vi alltid å gjøre en lappetest før bruk, slik at du kan forsikre deg om at produktene er trygge og passer til huden og håret ditt.
Er ELEVEN Australia-produkter trygge å bruke under graviditet og amming?
Produktene våre gjennomgår omfattende sikkerhetsvurderinger og tester for å sikre at de er trygge for de tiltenkte bruksområdene, og vi har ingen informasjon som skulle tilsi at produktene våre er utrygge å bruke under graviditet eller amming. Men siden graviditet og amming er medisinske tilstander, anbefaler vi alltid at du rådfører deg med legen din om hvilke produkter som er hensiktsmessige å bruke.
Er produktene dine trygge å bruke på keratinbehandlet hår?
Vi har testet produktene våre på keratinbehandlet hår, og selv om de er trygge å bruke, anbefaler vi at du sjekker med keratinmerket ditt om hva som er tryggest for deres produkt, ettersom hver formel kan kreve spesifikk etterbehandling.
Is your product packaging recyclable?
Our bottles, tubs and cans are 100% recyclable, the way you recycle these will differ by region, so always best to check your local guidelines.
Hva gjør Keep My Colour Treatment Blonde til en pleiende behandling?
Det er ingen tvil om at blondt hår ofte har behov for ekstra fuktighet. Vår blåbaserte behandling er rik på macadamiaolje som tilfører fuktighet og pleier håret, og etterlater det med en sunn glans.
Sulfater
Inneholder produktene dine SLS eller SLES?
Vi er glade for å kunne fortelle deg at hele vårt sortiment er SLS & SLES-fritt! Takket være oppdatert teknologi i slutten av 2020 kunne vi lansere nye SLS- og SLES-frie sjampoer. Alle de andre produktene våre er også fri for disse ingrediensene.
Hvordan vet jeg hvordan de nye sulfatfrie sjampoene ser ut?
Easy, each shampoo will have an SF symbol on the front of each bottle.
Hva mer kan du forvente av våre nye sulfatfrie sjampoer?
Forvent den samme kremigheten og gode rensingen som du ville fått fra våre nåværende sjampoer, men hvis det er det skummende skummet du elsker, må du kanskje sjamponere to ganger, som med alle sulfatfrie sjampoer.
"Jeg har brukt disse sulfatfrie formlene en stund nå. Selv om alle kundene mine elsker våre nåværende sjampoer, er jeg glad for å kunne fortelle at deres favoritter nå er sulfatfrie." - Joey Scandizzo, Co-Creative Director i ELEVEN Australia.
Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
OM SORTIMENTET
Er produktene dine fargesikre?
Ja, alle ELEVEN Australia-produkter er trygge å bruke på fargebehandlet hår. Vår patenterte kombinasjon av Trideceth-9, PG-Amodimethicone og Trideceth-12 beskytter hårfargen mot å falme. Selv når du bruker sulfater, vil denne kombinasjonen av ingredienser beskytte håret mot fargetap.
Beskytter Miracle Hair Treatment mot klorskader?
Regelmessig bading i bassenget kan være en påkjenning for håret, og det kan resultere i tørt og skadet hår. Hold det sunt og friskt med Miracle Hair Treatment - en daglig leave-in-behandling rik på ørkenkalk, quandong og silkeaminosyrer.
Hva er annerledes med de nye fargede karene?
Våre fem ELEVEN Australia-stylingsbeholdere som du kjenner og elsker, har fått en fargeoppdatering. Etter hvert som de eksisterende karene blir utsolgt, vil de bli erstattet med nye, sterke og fargesterke kar.
Formuleringene og produktytelsen forblir de samme - med alt du trenger og ingenting du ikke trenger! Den eneste forskjellen? Den fargede emballasjen. Hvorfor er den det? De tar seg bedre ut på baderomshyllen eller i treningsbagen!
Kan du bruke produktene dine med hårforlengelser?
Våre produkter passer til de fleste typer hårforlengelser, men vi anbefaler alltid å dobbeltsjekke med produsenten av hårforlengelsen først.
Er Smooth & Shine Anti-Frizz Serum et varmebeskyttende middel?
Vårt Smooth & Shine Anti Frizz Serum inneholder en rekke økologiske arganoljer som gir varmebeskyttelse. For optimal varmebeskyttelse anbefaler vi at du forbereder håret med Miracle Hair Treatment før varmestyling, da den er lett og passer til alle hårtyper.
Hvilken temperatur beskytter Miracle Hair Treatment opp til?
Vår Miracle Hair Treatment beskytter mot opptil 220 °C varmegrader med verktøy.
Kan jeg la behandlingene deres virke i håret over natten?
Behandlingene våre virker raskt og trenger ikke å være i håret mer enn noen få minutter om gangen for å gi maksimal effekt. Hvis håret ditt trenger litt ekstra pleie, kan du prøve å bruke maskene 2-3 ganger i uken.
Huden og hodebunnen min er lett irritert. hvilke produkter vil du anbefale for meg?
Huden kan reagere forskjellig på en rekke ingredienser og dufter. En god måte å finne ut hvilke produkter som passer for deg, er å gjøre en lappetest - bare påfør en liten mengde produkt på håndleddet og vent i 20 minutter for å se hvordan huden din reagerer.
Vi anbefaler også at du snakker med frisøren din for å finne den beste produktkombinasjonen, før du oppsøker legen din for å sjekke om du har allergier.
Hvor lenge gir Miracle Hair Treatment varmebeskyttelse etter påføring?
Hvis Miracle Treatment påføres etter hårvask og i henhold til instruksjonene, vil varmebeskyttelsen være effektiv frem til neste gang håret er vått, vasket eller tilsatt noe, for eksempel et serum eller en spray.
FRAKT OG RETUR
Når kan jeg forvente at bestillingen min blir sendt?
Alle bestillinger som gjøres på hverdager før kl. 12.00, vil bli sendt innen 24 timer fra vårt lager i Springfield, MO.
Hvor lang tid tar det før bestillingen min kommer frem?
Bestillinger kan forventes å bli levert innen 2-5 virkedager
Hvordan kan jeg sjekke statusen på bestillingen min?
Når bestillingen din er sendt, vil du motta en e-postmelding fra oss med et sporingsnummer som du kan bruke til å sjekke statusen. Det tar 48 timer før sporingsinformasjonen blir tilgjengelig. Hvis du ikke har mottatt bestillingen din innen 7 dager etter at du mottok e-postbekreftelsen, kan du kontakte oss med navn og ordrenummer, så skal vi undersøke saken for deg. For henvendelser i USA: northamerica@elevenaustralia.com
Hva er retningslinjene deres for retur og refusjon?
På grunn av hygiene- og sikkerhetshensyn godtar vi ikke bytter eller refusjon med mindre de var skadet eller feil ved kjøp. Hvis bestillingen din ankommer skadet på noen måte, vennligst send oss en e-post innen 3 dager etter at du har mottatt bestillingen din, med bestillingsnummeret ditt og et bilde av varens tilstand. Vi vil ta stilling til dette fra sak til sak og sørge for at vi tilbyr deg en tilfredsstillende løsning.
Hva skal jeg gjøre hvis jeg har et problem med bestillingen min?
Hvis du har et problem med bestillingen din, kan du kontakte oss, så kan vi undersøke dette nærmere og eventuelt tilby refusjon eller bytte. For å komme i kontakt, vennligst kontakt oss på northamerica@elevenaustralia.com